
Clàssica
Q
Quadre de Miquel Ratera Claramonte
Quan vaig començar a estudiar cant tenia 15 anys i no sabia res d'òpera, però va resultar que la meva primera professora, la soprano Beti Gerona, a part de moltes altres coses, tenia una formació clàssica, ja que havia estudiat amb Carme Bustamante al Conservatori Municipal de Barcelona. Va ser llavors, també, quan la meva àvia em va donar els seus discs d'òpera i sarsuela i em va parlar de Maria Callas i de la meva avantpassada, Concepció Callao, amb la qual cosa vaig descobrir el món de la lírica.
Aquelles classes però, van ser molt més que la "típica" formació de conservatori, ja que Beti incorporava en el seu ensenyament des de teràpies holístiques aplicades al cant, a la tècnica més ortodoxa. Recordo aquelles classes, que van durar tres anys, amb molt carinyo, ja que em van donar una obertura d'esperit i uns coneixements musicals que sempre m'han acompanyat i ajudat al llarg de la meva trajectòria professional.
Més tard vaig estudiar amb el que havia estat el seu professor, l'holandès Sjabbe van Selfhout, especialitzat en música antiga i contemporània, amb el qual vaig aprendre a més a més de tècnica vocal, a experimentar amb la veu sense límits.
Durant els anys previs a estudiar a l'Aula de Música Moderna i Jazz de Bcn, es pot dir que em vaig dedicar només al clàssic, participant en soirées d'alumnes, jams de poesia i cant, concerts en festes privades o obtenint les meves primeres feines pagades cantant, com ho va ser el participar en les performances d'òpera en la inauguració del Parc Catalunya de Sabadell, l'any 1992. Vaig ser perruquera i maquilladora d'espectacle ( la meva primera professió ) per la meva professora Beti Gerona en diverses actuacions en sales o festivals, i havia de ser la seva substituta en un espectacle, que finalment no es va realitzar.
Des del 1992 em vaig dedicar principalment al jazz i a la música moderna, però cap al 2012, una mica després d'haver començat la investigació sobre Concepció Callao, de la qual en soc descendent, començo a cultivar novament la meva vesant clàssica.
És així que buscant les meves arrels, intento localitzar mestres de cant que descendeixin de la tècnica de la C. Callao, per això estudio tècnica vocali repertori operístic amb Ferran Gimeno, ex-alumne de Concepció Callao i Isabel Aragon.
Formo duet amb Alberto Solé Barcelona el 2012 i començo la meva aventura "clàssica", cantant peces des del barroc al contemporani, amb un especial interès per les obres poc divulgades, com són les "Rimes et mélodies" d'Aristide Hignard i Jules Verne o les cançons per a cant i piano que alguns compositors/es catalans van dedicar a Concepció Callao.
Actuo en casaments, sales com la capella de la Immaculada de Barcelona, Foment Vilanoví, el centre Cívic Fort Pienc o el centre Cívic Matas i Ramis en el XVIIIè cicle Clàssica a Horta-Guinardó.
Actualment, amplio la meva formació clàssica i repertori amb la soprano Tatyana Bogdanchikova.